Zen in de garage.

Al 2 weken op zaterdag ervaar ik een bijzonder gevoel. Tijdens het schuren van mijn oude ros gebeurt het. Vandaag in het NRC las ik wat het is: ZEN. Het artikel beschrijft hoe je bij het koken onder het hakken en snijden een kalme vrede kunt ervaren. Niet met het uiteindelijke doel bezig zijn maar juist alleen maar doen.
Voor mij heeft het een schuren een heilzame uitwerking. Eindeloos dezelfde beweging maken en daarmee wordt mijn hoofd leeg en mijn frame ook nog eens kaal. Bijzonder om te merken dat dit soort ‘vervelende’ klusjes dus ook heel fijn kunnen zijn.

Ondertussen zijn er wel weer leuke vorderingen te melden in dit project.
Ik heb bij het opruimen van de garage een kist aangeboden op Twitter, zangvriendin Marielle wilde deze graag hebben.

Manlief Berry kwam de kist ophalen terwijl ik met de fiets bezig was. Toen ik vertelde waarmee ik bezig was en en hem liet zien hoe het eindresultaat er ongeveer uit zou komen te zien merkte hij op dat hij nog wel een Brooks zadel op zolder had liggen. Die mocht ik wel hebben en deze week kreeg ik het zadel. Keurig met hoes, poetsdoek en zadelvet. Hoe gaaf is dit!

Verder ben ik begonnen met het reinigen en polijsten van de remmen en stuurpen. Zo mooi om het geoxideerde aluminum onder je handen zien gaan glimmen. De onderdelen zijn nog in uitstekende staat en zullen op de singlespeed nog jarenlang hun dienst bewijzen.


2 thoughts on “Zen in de garage.

  1. Pingback: Monteren | Van oude ros naar hippe retro bike

Geef een reactie

